Gesponserd door Thomas Bloemen
http://www.thomas.be/site/

woensdag 31 juli 2013

spiegelkapje met camera 2

 
Tussendoor wat tijd gemaakt om verder te werken aan mijn spiegelkapje met camera. Door de camera te demonteren heb ik het kapje vrij klein kunnen houden, 9.5cm lang. Het heeft een on/off knop en de camera kan je opladen door de adapter in het kapje te steken. De camera is voorzien van ledlampjes die in 2 standen kunnen branden: gewoon of heel fel.
De diameter van het cameravlak is 2cm.
het gewicht is 132 gram in totaal.
Het spiegeltje zelf is afgeplakt met tape, om krassen te vermijden zolang ik er nog aan werk. Ik moet nu alles gewoon nog vastlijmen, en uittesten. Verder het kapje nog een keer spuiten en een fout geboord gaatje opvullen met kunststof en gladschuren. Er is dus nog wat werk aan, maar ik ben toch al tevreden.
 
 
 
 
 
 





6 opmerkingen:

  1. mooi hoor, heel elegant! Idd benieuwd naar de beelden. Als je twee camera's in 2 spiegels maakt, dan kan je 3D films maken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het worden inderdaad twee camera's in twee spiegels, maar dat is dan gewoon dat als ene plat is, ik met de andere kan filmen.

      Verwijderen
  2. Ook erg leuk tijdens westrijden, maar vooral handig in het geval van een aanrijding ivm bewijslast. Een schitterend project en prachtige huisvlijt. Ben erg benieuwd naar de eerste beelden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad Robert-Jan. Het is bedoeld bij aanrijdingen te filmen, maar ik hoop dat dit natuurlijk nooit gebeurd.Ik heb in het verleden al gehoord van velomobielisten die aangereden waren en er vluchtmisdrijf was dat beelden zouden kunnen helpen. Verder lijkt het me fijn om ritten met de Limburgse Liggers op te nemen.
      Een ander pluspunt is dat de ledjes zeer fel licht geven, ik kan de camera's dus ook als lampjes gebruiken bij nachtritten.

      Verwijderen
  3. Hallo Pieter,

    Heel mooi gemaakt, ook ik ben zeer benieuwd naar de totale afwerking, en uiteraard naar de eerste beelden.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen